Mavi, 1 VooDoo Robotu ile 10 Farklı Süreci %100 Başarıyla Yönetiyor!

by Burak Koçak
7 ay ago
112 Views

Müşteri:

MAVİ GİYİM SANAYİ VE TİCARET A.Ş.

Bölge:

İSTANBUL, TÜRKİYE

Sektör:

HAZIR GİYİM SEKTÖRÜ

Yenilikçi otomasyon çözümleri ile birlikte VooDoo RPA, her sektörden şirketin dijital dönüşümüne katkıda bulunmaya devam ediyor.

Ülkemizin hazır giyim sektöründe öncü firmalarından biri olan Mavi, yenilikçi otomasyon çözümlerimizle iş süreçlerini büyük bir başarıyla dönüştürmekte ve bu alandaki liderliğini daha da güçlendirmektedir.

Mavi İçin Neler mi Yaptık?

1 Robot

Kullanıma sunulan 1 adet VooDoo robotu.

10 Süreç

Şu ana kadar 10 adet süreç otomatikleştirildi.

%100 Başarı Oranı

Süreçler %100 doğruluk ile hatasız bir şekilde gerçekleşmektedir.

Mavi Hangi Süreçleri Otomatikleştirdi?

Proto Code-Model ID Oluşturma Süreci:

  • Yeni ürünlerin tasarımları tamamlandığında, malzeme ana veri programına Proto Code ve Model ID oluşturmak için gerekli bilgilerin girilmesi işlemi başlar.

  • Yeni ürünlerin tasarımıyla ilgili Excel dosyasından robot, gerekli bilgileri alır ve ana veri programına tarayıcı üzerinden erişir. Bu aşamada, Model ID ve Proto Code oluşturmak için doldurulması gereken zorunlu alanlar (Sezon, Marka, Cinsiyet, Beden, vb.) bulunmaktadır.

  • VooDoo robotu, bu zorunlu bilgileri Excel dosyasından alır ve eksiksiz bir şekilde ekrana girer. Ardından, kaydetme işlemi gerçekleştirildiğinde Model ID ve Proto Code oluşturulur. Aynı işlem, diğer ürünler için tekrarlanır.

  • Yeni ürünler tasarlandıkça bu işlem devam eder. İnsanlar tarafından yapılan bir ürünün model ID ve Proto Code oluşturma işlemi yaklaşık 4-5 dakika sürerken, robot bu işlemi sadece 1 dakikada tamamlar. Özellikle tasarımı yapılan çok sayıda ürün (bazen 300-500 adet gibi) olduğunda, bu süreç insan hatalarına karşı daha savunmasız hale gelir. Sürekli olarak aynı bilgileri (beden, cinsiyet, ürün adı, vb.) girmek gerektiği için, robot tarafından gerçekleştirilen otomasyon işlemi daha verimli ve hatasız bir seçenek sunmaktadır.

Kargo Analizi Süreci:

  • Mavi mağazalarının işbirliği yaptığı kargo şirketlerinin, siparişleri teslim etme zamanına göre (zamanında ya da geç) istatistik analizinin yapılması işlemleri gerçekleştirilmektedir.

  • Bu işlem, verilerin bulunduğu Excel dosyasını kullanarak yapılır. VooDoo robotu, bu Excel dosyasındaki verileri kullanarak pivot tabloları oluşturur ve kargoların zamanında, geç veya iade edildiğine göre analizler yapar. Ardından bu analizlere dayanarak bir rapor oluşturur.

  • Bu rapor, çalıştıkları kargo şirketlerinin performansını değerlendirmelerine yardımcı olur ve anlaşmaları düzenlemelerini sağlar. Her ay, kargo şirketlerinden gelen verilere dayalı olarak Top 10 kargo analizi yapılır.

  • Bu işlem, bir çalışanın yaklaşık 20 dakikasını alırken, robotumuz bu işlemi yaklaşık 2 dakikada tamamlar.

Ciro Bildirimleri Süreci:

  • Mavi mağazalarının günlük ve aylık ciro bildirimleri düzenli olarak yapılır. Belirli alışveriş merkezleri için, her gün günlük ciro bildirimi ilgili alışveriş merkezinin kendi portalı üzerinden gerçekleştirilir.

  • Bu işlemde, VooDoo robotu SAP uygulamasına erişir, gerekli tıklamaları yaparak ilgili mağazanın günlük ciro bilgilerine ulaşır. Elde ettiği ciro bilgilerini ilgili mağazanın portalına girerek bildirir.

  • Diğer alışveriş merkezleri için ise aylık ciro bildirimi SAP uygulaması aracılığıyla gerçekleştirilir.

  • Günlük ciro bildirimi her gün yapılır ve bir portal için yaklaşık 3-4 dakika sürer. Robot ise bu işlemi yaklaşık 1 dakikada tamamlar.

    Aylık ciro bildirimi ise her ayın ilk haftasına kadar yapılır ve ortalama 6-7 dakika sürer. Robot bu işlemi yaklaşık 2 dakikada sonuçlandırır.

    Robot, hatasız çalışır ve herhangi bir hata durumunda Mavi firması büyük zararlara uğrayabilir. Bu süreç otomasyonu sayesinde, ay sonu veya yıl sonu hesaplarında meydana gelebilecek büyük hataları sıfıra indiriyoruz.

Ciro Denetim Raporu Oluşturma Süreci:

  • Mavi firmasına ait mağazaların bulunmuş olduğu ilgili AVM yönetimlerinin aylık ya da yıllık olarak talep ettiği ciro denetim raporlarının oluşturulması işlemleri gerçekleştirilmektedir.

  • VooDoo robotu, Mavi’nin kullandığı SAP uygulamasına erişir ve ilgili mağazaların ciro bilgilerine ulaşmak için gerekli ekran tıklamalarını yapar.

  • Robot, bu ciro bilgilerini alarak bir Excel dosyası oluşturur. Sonrasında oluşturulan Excel dosyasını ilgili çalışanın e-posta adresine gönderir.

  • Ciro denetim raporu istekleri alışveriş merkezi bazında değişiklik gösterir. Bazı alışveriş merkezleri aylık raporlar isterken, diğerleri yıllık rapor talep edebilir. Bir çalışan için bir alışveriş merkezi için ciro denetim raporu oluşturma süresi yaklaşık 10 dakikadır.

Quadro Bildirimleri Süreci:

  • Mağazalardan gelen quadro bildirimlerinin şikâyet referans numarasına göre e-posta ile ilgili mağazalara geri dönüş yapılması işlemi geçekleştirilir.

  • Gelen Quadro Bildirimleri üzerindeki şikâyet referans numaraları incelenir.

  • İlgili mağazaların sorularına veya şikâyetlerine en geç 1 hafta içinde yanıt verilir.

  • Her bir mağaza için Quadro Bildirimine geri dönüş yapma işlemi ortalama 3 dakika sürer. Robot, bu işlemi 1 dakikadan daha kısa bir sürede tamamlar.

  • Bu süreç, gelen Quadro Bildirimlerine hızlı ve etkili bir şekilde yanıt verilmesini sağlar.

Mavi İçin Geliştirdiğimiz Diğer Süreçler:

  • Kargo Mutabakat Süreci
  • UPS Kargo Analizi Süreci (Desi,Koli,Boyut vb.)

  • THM Analizi Süreci

  • Ulusal Dağıtım Fatura Kontrol Süreci

  • SAP Attribute Mail Gönderme Süreci

VooDoo RPA

VooDoo RPA, yerli bir RPA şirketi olarak Türkiye’de hazır giyim sektörü dahil birçok sektöre hizmet sunmaktadır. Sürekli olarak gelişen yenilikçi çözümlerimizle, her ölçekteki sektörün dijital dönüşümüne katkıda bulunmaktan büyük bir memnuniyet duyuyoruz.

VooDoo RPA İletişim

Eğer siz de süreçlerinize Robotik Süreç Otomasyonu teknolojisini dahil etmek istiyorsanız, bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Adres: Merkez Ofisi Adresi: Elmar Towers, Konutkent Mahallesi, 3028. Cadde, E Blok Kat: 1 06810 Çankaya / Ankara

E-posta adresimiz: info@onezeroi.com

Telefon numaramız: +90 312 265 06 65