Lojistik Süreçlerinde RPA kullanımı - Voodoo RPA

by Gul Yuksel
3 sene ago
429 Views

Bir sekreteriniz varsa ve ayda yılda bir belgelerinizi muhasebeciye ya da avukata kargoluyorsa burada RPA uygulanmasının bir getirisinin olmayacağı doğrudur. Fakat sürekli olarak ithalatını ya da ihracatını yaptığınız bir ürün varsa, bunları yönetmek için bir lojistik departmanına ihtiyaç duyuyorsanız, RPA kullanımının şirketinize nasıl bir fayda sağlayabileceğini araştırmanız gerekiyor.

Teknolojinin önde gelen şirketleri, sürücüsüz tırlarla ve dronelar ile kargo yollamaya çalışıyor. Dünyadaki çoğu şirketin henüz uygulayamayacağı teknolojiler bunlar. Fakat, uç noktalardaki bu teknolojiler uygulanmasa da sadece var olan sistemleri dijitale taşıyarak büyük farklar yaratılabilir. Dünya Ekonomik Forum’unun hazırladığı bültene göre lojistik faaliyetlerinin dijitalleştirilmesi ile %50’ye varan maliyet düşüşlerine ulaşılabilir. Sistemlerin dijitalleşmesinde uygulanabilecek en önemli inovasyonlardan biri de tabi ki RPA.

RPA kullanımı sizin hayal gücünüze ve halihazırda var olan süreçlerinize de bağlı, fakat bizler fikir vermesi açısından sizler için aşağıdaki örnekleri derledik;

 

Sevkiyat Planlaması ve Takibi

Maillerden sevkiyat detaylarının okunması ve gerekli sistemlere girişinin yapılması RPA robotlarının kolayca yapabileceği işlemlerden biridir. Özellikle e-ticaret gibi son müşteri ile aktif iletişim halinde olduğumuz durumlarda sevkiyatın durumu büyük önem taşır.

RPA ile gelen siparişleri sınıflandırıp, kargo şirketlerine ya da nakliyecilere kargonun bilgileriyle beraber otomatik talep gönderilebilir, iade ve faturalandırma süreçleri yönetilebilir.

Robotlar kargonun hacim ve ağırlık bilgilerini nakliyecilerin belirlemiş olduğu ücretlerle karşılaştırarak maliyet hesaplaması yapabilir. Bir kamyona ne kadar mal sığacağını hesaplayıp, kamyon yüklenme ve yol sürelerini planlamaya otomatik olarak dahil edebilir.

Yüzlerce belki de binlerce kargonuzu birçok kargo şirketinin websitesinden otomatik olarak takip edebilir, teslim alınmayan kargoların sahipleriyle zamanında iletişime geçebilirsiniz.

Stok Yönetimi

Stok yönetimi lojistik ve tedarik zincirinde büyük bir yer kaplar. Hammadde ya da bitmiş ürünlerin alımı ve gönderimi işletmenin işini yürütmesi için temel gereksinimlerden biridir. Hammaddelerin şirketinize düzenli ve sürekli olarak girişini yaparken, maliyetin minimumda tutulması ise aynı işi yapan birçok şirket arasında fark yaratacak durumlardan biridir. Üretim maliyetinizi ne kadar düşürürseniz, kar oranınız o kadar artacaktır.

Bu bahsedilen işlemleri manuel olarak yapmak genelde büyük bir zaman kaybıdır. Bunun yanında sevkiyatların ne durumda olduğunun anlık bilgisini alabiliyor olmak yerine bir elemanınızın manuel rapor hazırlamasını beklemek sizin büyük resmi görmenizi zorlaştırabilir.

Robotlar kullanılarak bütün bu işlemler %70 oranına kadar otomatikleştirilebilir. Bunu yapmak için bütün süreçlerinizi adımlandırabiliyor olmanız yeterlidir.

Müşteri iletişimi

Özellikle websitesinden yapılan e-ticaret ile binlerce ürün satışı yapan işletmeler için kargo gönderilerinin ne durumda olduğunun e-mail gibi yöntemlerle müşteriye otomatik olarak ulaştırılması büyük bir kolaylıktır. “Siparişiniz alındı”, “Gönderildi”, “Bayram yoğunluğu nedeniyle şu tarihte çıkmak üzere planlandı” gibi zamanında ve doğru bir şekilde gönderilen bildirimler müşteri memnuniyetini artırır.